mia anderberg

Välkomna till Mias Mode

Kära medkvinnor, väninnor, avlägsna, nära, okända, blivande!

Jag är Yourlifes nya modebloggare, Mia Anderberg. Här kommer ni att få följa mig i min vardag som stylist. Tips, råd, inspiration, bilder från min arbetsdag, lite resor, lite skönhet, ibland dagens outfit, ibland inte….. ibland någon annans outfit…..

Jag jobbar som modestylist. Min bana började i Chile 1994 på modetidningen Paula, sen har jag passerat genom både frilansjobb och fasta, producent för musikvideos, stylist för Oriflames kataloger, frilans för tidningar som Femina, Plaza Kvinna, Mama och moderedaktör på Damernas Värld. Reklamjobb för diverse uppdrag. Kläder,  kläder, modevisningar, mässor, kläder….. Oj vad mycket kläder jag har sett. Fr.o.m Yourlife nr.2 kommer ni att kunna läsa min egen sida med modeinspiration i tidningen Yourlife och fr.om nr.3 finns mina modejobb också med i tidningen.

Kolla gärna på min portfolio på Eyes

Många av mina väninnor och kvinnor jag träffar genom livet frågar mig om klädråd. Jag skriver klädråd i stället för moderåd för kläder måste inte alltid bara vara mode och moderna….. Modet sitter i modet att sätta på sig det man gillar mest och känner sig bekväm i. Vacker, kvinnlig, sensuell, stark, svag, vill inte synas just i dag…. Våra kläder hjälper oss i så många situationer…Om det sen även är modernt så blir det en bonus. Jag tar också för givet att inte mina vänninor väljer helt tokigt. Dessutom är det som finns i butik just nu oftast det som är modernt….

Jag försöker då också hjälpa just den personen som frågar. Att klä ut kvinnor blir aldrig klädsamt. Jag hjälper dem att ta fram deras egen smak. Vem inspireras de av? Vilka färger gillar de? Gillar de färg överhuvudtaget? Vad vill de göra just med detta klädval.

Mina väninnor tjänar allt från stora pengar till små pengar, några pluggar och uppfostrar två barn själv på nästan inga pengar alls. Vissa är intresserade av mode, andra vill bara klä sig fint.

Jag vill skriva för alla er. Inspirera er!

Så inspiration och kärlek från mig i snötäckt Skåne

3 comments

Kommentera

