mia anderberg

Doftdröm

Jag söker ständigt efter en parfym som doftar nytvättade kläder som hängt ute på tork i trädgården en solig junidag. Har provat många och många hävdar att de doftar så där… fräscht. Men nej, inte på mig i alla fall.

Nu har jag äntligen hittat en!! Escentric Molecule. Dessa parfymer innehåller en hög halt av ambroxan. En naturlig olja som kommer från kaskelott valen. Den åker av på något naturligt sätt från valen och flyter runt på världshaven i några år innan den fångas upp och används av parfymindustrin. Flummigt.

Min favorit är Molecule 02. Äntligen nytvättat!

Måste även citera följande doftbeskrivning av Geza Schoen, Escentric Molecules grundare: ”Gin och tonic, en aning av Österrikisk lemonad kallad almdudler, doften när du för första gången öppnar en helt ny laptop från Apple…”

Vi har alla olika beskrivningar av ordet fräscht.

3 comments

  1. Cecilia

    Jag har helt snöat in på Jo Malones olika parfymer. Det finns massa fräscha dofter som man kan kombinera (Lime Basil, Orange Blossom, English Pear etc). Jag passar på att köpa några småflaskor varje gång jag är i London.

Kommentera

