mia anderberg

Cowboy

1990 åkte tog jag flygbåten över till Köpenhamn för att äntligen köpa mina första riktiga, och enda….än så länge… cowboyboots. Jag hade jobbat och sparat och de var dyra. Men jag skulle ha dem. De var spanska, från Mallorca t.om, handgjorda. Jag älskade verkligen mina boots och jag kände mig oändligt snygg i dem till mina, tyvärr för stora Levis 501er och rutig flanellskjorta. Vissa pratade om att jag liknade Mädchen Amick i Twin Peaks andra tyckte mer att jag liknade Di leva. (Båda kändes helt ok, även om jag nog mest själv tyckte att jag liknade Di Leva så hoppades jag väl lite på Mädchen.)

Så köpte jag dem, mina boots, ett par Tony Mora boots. Tyvärr var de stenhårda och jag fick ha plastpåsar utanpå mina strumpor för att kunna få på dem….Och jag kunde inte ta av dem själv, min kille fick dra av dem, vilket resulterade i att han ofta hittade mig naken, sovande i cowboyboots, eftersom han jobbade på en bar och kom hem sent. Men tusan vad snygg jag var. Till sist blev de mjuka och perfekta!

Och nu när 90 talet än en gång väller över oss på mode och musikscenen så måste jag rekomendera er att köpa ett par egna Tony Mora boots. Så cowboy!

Mina egna har försvunnit i någon flytt, kanske är det dax igen.

Tony Mora bootsen görs på den familjeägda fabriken på Mallorca. Redan 1918 kom familjen på att cowboyboots det var något som höll i alla väder.

 

 

 

En lite snällare, men också väldigt snygg modell.

 

 

Munthe plus Simonsens visning för sommaren 2012 var det cowboy som gällde. Snyggt med ett par boots till en tunikaklänning. Också snyggt till knälång klänning, tights eller jeans och t-shirt så klart.

 

 

Mädchen

Di Leva

 

Kommentera

