mia anderberg

Korta problem

Jag fick en fråga från en läsare som heter Eva. I dag svarar jag henne och er andra med samma funderingar.

”Hur skall man klä sig om man är 148 lång och är 43 , Och det är alltid svårt att hitta långbyxor som passar man får lägga upp dom väldigt mycket varje gång .

Och jag har gått ner cirka 6 kilo men magen är alltid i vägen .

Folk tycker jag är tråkig som alltid väljer svart för det mesta har andra färger också ,Men jag vill inte känna mig fel klädd .”

Grattis till 6 kilo! Svart är alltid bra och snyggt! Min favoritfärg också! Du kan ju om du vill variera, välja mörkblått ibland. Jag tycker det är snyggt också att blanda mörkblått och svart och det är färger som syns mycket i höst. Våga ibland lägga till en stark accent färg som du gillar, grönt, ceriserosa, orange. Det behöver bara vara en enkel grej, skor, topp, en kort kjol eller bara ett armband.

Problemet med korta byxor är nog något du får leva med och säkert har blivit expert på. Du kan ju be en sömmerska lägga upp dina byxor och reglera dem så att de blir rätt om du tycker att det är svårt själv. Tänk på att välja smala raka byxor. Det finns snygga på Lindex nu som Viktväktarvinnaren Paulina valde att köpa. Både mörkblå och svarta. Och de är korta i benen!

Jag vet, magen är jobbig och den som sitter kvar. Jag brukar välja att ha ett skärp i byxorna och en topp med lite volym som jag stoppar ner lite i byxorna. Då blir det en naturlig ”puff” av tyget… Ibland låter jag tröjan hänga lite utanför där bak. Testa dig fram.

En kort, rak, kjol med heltäckande strumpbyxor med en söt sko till eller en högklackad pumps, eller långa leggings under och ett par coola låga ”motorcykel boots” eller låga kängor till, är en bra höstcombo.

Lycka till och återkom gärna! Jag ska längre fram sätta i hop lite shoppingtips och olika kombinationer. Tidigare har jag också fått frågor från långa tjejer. Det ska vi också ta tag i. Någon som har några andra funderingar?

Om du vill våga lite färg, kolla in dessa snygga korta kjolarna i 60 tals stuk, mycket rätt i höst. Finns på Zara. Det fins även mörkblå, svart, vit i kombination. Lägg märke till ”puffen” i blusen!

One comment

Kommentera

