mia anderberg

Vad ÄR detta?

Varför, varför får jag dessa hål i alla mina t-shirts? Billig som dyr. Samma små hål på exakt samma ställe. Nere vid midjan mitt fram. Misstänker mitt skärp men….I början trodde jag att jag hade fått mal i garderoben men det kändes efter ett tag som att det var omöjligt att de alltid åt på samma ställe! Nääää jag vet inte!
Och jag har börjat upptäcka att jag är inte den enda med detta problem! Någon som vet? Och är ni fler?

20111031-100123.jpg
Min Filippa K t-shirt

20111031-100205.jpg
Min kontorsgranne Saras Acne t-shirt

7 comments

  1. Sara

    Detta är en fråga för ”Fråga Lund” skulle jag säga. Får hoppas Bodil Jönsson och de andra professorerna läser här.

  2. Katarina

    Det måste vara bältet… ?! Jag har nog inte råkat ut för det, men å andra sidan bär jag nog kjol oftare än byxor o då har jag oftast inget bälte heller…. usch, ser inte kul ut alls!😦

  3. karolina

    Det blir av jeansen. Ovanför knappen där tyget slutar blir det som en kant, det är det som skaver mot tröjorna. TRIST är det har det på många av mina tröjor oxå.

    //Karolina

  4. Kristin

    Likadant här! Har fått tipset att undvika att tvätta det tillsammans med byxor/jeans med gylf!

    Tack för en bra blogg!

    //Kristin

  5. Christel

    Samma här! Senast idag såg jag att jag fått hål, mitt fram i höjd med magen, på min ganska nyinköpta favorit-t-shirt. Grrr! Jag har i stort sett aldrig bälte så det bordde inte vara det.
    Christel

  6. gaëlle

    jag vet…jag vet …jag vet…jag får det inte men min kollega på Remix i köpenhamn har samma problem….hon står med magen mot diskbänken när hon fixar i köket , diskar …då skaver kanten hål på tröjan…jag står aldrig mot kanten & så har jag långa ben så jag kommer ovanför med byxknappen & T-shirten så det skaver inte…;)

Kommentera

