mia anderberg

Höstlov

Det har varit lite tyst här på bloggen. jag har ägnat mig åt att höstlovsmysa med mina barn utan att hela tiden vara uppkopplad. Dels för att jag inte är en lika bra mamma när datorn är bredvid mig och dels för att Jack lyckades gömma min datorladdare……

Här kommer lite bilder från min sköna datorfria, barnfyllda Halloween vecka. Det började riktigt läskigt med Födelsedagsparty för fina Lou. Nils och Sofias dotter.

Kram Lou och grattis på 6-årsdagen! Mamma Sofia har som alltid pyntat helt fantastiskt hemma!

Jack vägrade ha sin fina Blixten mask. Mamma fick vara häftig istället.

Min lilla tänkare. Vi blev tvungna att sy tillbaka hennes arm……

En dag var vi på pysseldag på Malmö Museum. Mai och kompis Gry snickrade varsin fladdermusholk med hjälp av duktiga lärare.

En annan dag var vi på Moderna Museet och barnen fick vara med på barnvisning av Henri Matisses collage ”Apollon” och sen fick de vara i ateljén och göra egna collage. Underbart inspirerande! Moderna Museets ateljé i Malmö har öppet för hela familjen sista söndagen i varje månad.

Efteråt gick vi runt och tittade på hela utställningen, Scenbyten , med verk av Picasso, Dardel, Hjertén, Braque och många andra. Otroligt kul för barn!

Mer konst åt barnen!!

Jag har fått ett nytt favoritthe. och gjorde en liten tavla åt mina vänner Erika och Johnny som äntligen har hittat sitt drömhus på Österlen. Vi åkte dit och hälsade på, drack vin, åt underbar rostbiff, pratade, pratade, pratade böcker, fixade i trädgården och gjorde den mörka novembernatten lite ljusare denna ”Österlen lyser”

Erika och Johnny lyser upp sin första trädgård. Johnny är illustratör och gör fantastiskt fina bilder. Kolla här. Erika är redaktionschef på Bokförlaget Max Ström och gör fantastiska böcker. Kolla här.

Ett besök på Österlen en dag i november måste innehålla en strandpromenad. Tack Skåne för dina oändliga sandmil…du har mitt hjärta.

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

