mia anderberg

Dagens packning och tidiga tankar om livet som nomad

Klockan är 04.55 och jag hoppar ur en taxi med dagens packning på väg till Göteborg och Lindexplåtning. Tänk att jag brukade åka taxi hem vid den här tiden! Nu kommer jag t.om 15 minuter tidigt till tåget. Jag börjar bli gammal. Skönt…..
Många tåg och resor har passerat genom mitt liv. Från början var det resor bort till något annat, något mer spännande. Jag blev en nomad. Äventyr som lät mig hamna i det jobb jag har.
Resor är en stor del av mitt jobb som jag älskat och också hatat. Det fanns tider, innan barnen, när jag knappt visst var jag befann mig. Än mindre visste mina nära och kära var jag egentligen var den veckan. Till sist ville jag bara landa. Åka hem. Vara hemma. Ha något som höll mig fast. Jag skaffade hund, kärlek och barn.
Nu reser jag inte alls lika mycket och långt. Nu är det bara en del av min arbetsdag. En skön del som gör mitt jobb föränderligt spännande och ännu mysigare att komma hem till min underbara familj. Ibland där ibland här. Borta bra men hemma bäst.

20120216-053011.jpg
Dagens märkliga packning består av en skateboard, datorväska, rullväska med t.ex kristallvaser, drake, hopprep, sax, läppstift, hattask….. Och oändliga fång med blommor från Blomsterpigan, tulpan, lilja,ros, magnolia…….

Kommentera

