mia anderberg

Grönt är skönt

Jag längtar efter grönt i mitt hem. Gröna växter. Det pågår alltid en diskussion mellan mig och mannen om hur mycket saker man ska ha och framförallt så suckar han när jag sätter in en växt. Fast efter ett tag så är han ganska nöjd….. Blommor i vas tycker han är ganska mysigt och fint så länge de inte står mitt på matbordet och är i vägen så att han råkar välta dem när han torkar bordet eller sträcker sig efter barnens kladd.

Jag ska nog bara fortsätta att sätta in en planta då och då. Önskar mig en stor härlig sk. ”käringfis”, typ en pelargonia utan blommor som luktar citron..lite luden…. Vet någon vad den heter?

Jag önskar att jag hade en ateljé som Greg Chapman, här plåtad av min nye favorit Backyard Bill. En stor ateljé där jag kunde ha hela träd. Jag har ett fikonträd hemma som jag hoppas ska bli prunkande och vackert någon gång.

Jag får samla plantor på en bänk som Caitlin Mociun, också plåtad av Backyard Bill.

Jag får börja med att göra dessa små krukor av tidningspapper som fina Malin Persson tipsar om på sin blogg.

Jag kan ju också gå hem och gräva ut min gröna vårjacka, som denna.

Eller måla en pall grön……

3 comments

  1. Sara

    Vet precis vilken du menar. Den brukar också kallas ungkarls-blomma eftersom den luktar fröscht vilket kan vara bra i en ungkarls-lya där det annars kanske itne luktar så bra…

  2. Sofia

    Nu kanske jag är helt ute och cyklar men kan det vara Dr Westerlunds hälsoblomma som du menar? Tror den brukar kallas doftpelargon också.

Kommentera

