mia anderberg

Svara Karin

Fick denna fråga av Karin:

Spännande att se vart detta bär!:-)
Snälla Mia, kan du inte tipsa om
1. Hur stajla färgade jeans till kontoret? Vilka skor tex?
2. Vilket ytterplagg passar till capribyxor som jag har på jobbet?
3. Vad är den ultimata semestergarderoben för ”på landet’semester på landet i Skåne, kanske utflykt till CPH och en dag i Malmö?.. Jag har hittills inte prickat rätt.. Typ vilka skor? Vilka ytterplagg ? Jag som är norrlänning trodde att Skåne=Toscana. Frös alltså en hel del ifkol
Supertack!!

Hej Karin!
1: Färgade jeans stylas snyggast med ett par svarta pumps, med högklack eller med taxklack. Eller ett par svarta ballerians. Kolla mitt inlägg om Isabel Marant. Här. Jag tycker det är spot on hennes styling med färgade jeans. Och man måste inte ha mega höga klackarna. Om man vill vara lite mer så är det snyggt att styla med ett par antingen krokomönstrade pumps eller varför inte leopardmönstrade.
2. En kort jacka, skinnjacka kanske eller en kort lite insvängd kavaj.
3. Se ovan! packa ner ett par coola joggingskor också så kan du byta när det börjar göra ont i fötterna, alternativt börja med joggingskor och byta till klackarna till restaurang besöket med barhäng på kvällen. Mycket färgglada joggingskor ses på gatan i Köpenhamn!
Och ja! Skåne är Toscana oftast… från maj-oktober i alla fall…. Det kan ju regna i toscana också : ) Ta med en varm halsduk, jag brukar ta med min kashmere halsduk i handväskan. Värmer bra när det blir kallt. Och en tunn cardigan att ha under jackan om det blir kallt. Cardigan passar på landet till färgade jeansen också. Om du har plats lägg ner ett par gummistövlar till landet. Glöm inte bikini och ett besök på Ravlunda skjutfält, världens vackraste strand. Lika vackert med gummistövlar.

Nike Zoom finns på Stadium.

Ormskinnspumps hos Rizzo

One comment

  1. Karin

    TACK allra bästa Mia! Nu fick jag massor av bra idéer!
    Barnen har batikfärgat tröjor och jag tänker slänga med mina vita Gina Tricotjeans från ifjol i ett färgbad. Ihopknutna till en boll med surrat snöre runt. Kul att testa!

Kommentera

